Uzaktan Eğitim İnternet Tabanlı Emlak Danışmanlığı Kursu
Milli Eğitim Bakanlığı “Özel Öğretim Kurumları Uzaktan Eğitim Yapan Dershane ve Kurslar yönergesi” ile yüz yüze eğitim imkânı bulamayan kişilere uzaktan eğitime ulaşma imkânı sağlamıştır.
MEB onaylı Emlakçılık Kursları ve Eğitim Süreleri
İnternet Tabanlı Emlak Danışmanlığı Kursu 120 saat/6 hafta (Uzaktan Eğitim)
Emlakçılık Eğitimine Kimler Katılabilir?
En az ilkokul mezunu olanlar.
Emlakçılık Kurslarına Kayıtta İstenen Belgeler
Nüfus cüzdanı fotokopisi,
Diploma Fotokopisi.
İlkokul mezunlarından emlak sektöründe çalıştıklarını belgeleyen evrak.
Emlak Danışmanı Eğitimi Önemli midir?
Bu eğitim size güncel bilgi ve beceri kazandırır,
Neyi, ne için, ne şekilde yapacağınızı öğretir,
Yolunuzu açar, kazancınızı artırır,
Ünvan Emlak Danışmanlığı Eğitimi sizi farklı kılar.
Unvan da Emlak Danışmanlığı Eğitimi Nasıl Yapılır?
Derse katılacaklara sınıf ortamında yüz yüze,
Derse devam edemeyenlere uzaktan eğitimle yapılır.
(Uzaktan Eğitim, MEB’den ruhsatlı uzaktan eğitim kurumlarınca verilebilir.)
Tapu Dairesi, Belediye ve Emlak Ofislerine gezi düzenlenir.
Eğiticiler MEB tarafından yeterlilikleri onaylanmış kişilerdir.
Uygulamalı, katılımcı ve interaktif eğitim yöntemleri kullanılır.
Eğitim sınıfları klimalı ve ferahtır.
Eğitim süresince ücretsiz çay-kahve ikramı devam eder.
Emlak Danışmanı ders kitabı ve soru bankası ücretsiz verilir.
Hafta İçi- Hafta Sonu – Gündüz ve Akşam gruplarından birini veya uzaktan eğitimi tercih edebilirsiniz.
Emlakçılık Kursu Eğitim Programında Neler Var?
-Emlak danışmanlığı nedir, nasıl olunur?
-Emlak danışmanı nerede, nasıl çalışır?
-Emlak danışmanı kazancını nasıl artırır?
-Emlak danışmanını başarılı kılan nitelikler nelerdir?
-Kurumsal mı, bireysel mi çalışmalıyım?
-Emlak ofisi nasıl açılır?
-Emlak pazarlama nasıl yapılır?
-Müşteri profili analizi nasıl yapılır?
-Halkla ilişkiler, reklam ve imaj ne kadar önemlidir?
-Portföy nasıl bulur, nasıl alır ve satışa nasıl sunulur?
-Konut ve Arsa alım satımı nasıl yapılır?
-Kiralama nasıl yapılır?
-Kullanılacak sözleşmeler nelerdir, nasıl uygulanır?
-Emlak komisyonu nedir, kimden, nasıl alınır?
-Tapu ve Belediyede yapılacak işlemler nelerdir?
-Banka kredisi nasıl kullandırılır?
-Gayrimenkul değerlemesi nasıl yapılır?
-Gayrimenkul ve İmar hukuku nedir?
-Harita ve İmar uygulamaları nasıl yapılır?
-Kentsel dönüşümün avantajları nelerdir?
-Vergi mevzuatı emlak ilişkisi nedir?
-Hisseli alış-satışlar nasıl yapılır?
- Zor alıcı ve satıcı ile baş etme yöntemleri nelerdir?
-Satış teknikleri nasıl uygulanır?
-Beden dili nedir, nasıl kullanılır?
-Telefonda ve yüz yüze konuşma nasıl olmalıdır?
-İkna yöntemleri nelerdir?
Tamamı uygulamalı ve kapsamlı güncel bilgiler ile sorularınıza cevap verecek bir eğitim programı.
EMLAK DANIŞMANLIĞI SERTİFİKASI
Katıldığınız emlakçılık kursu hangisi ise eğitim süresi sonunda yapılan bitirme sınavından sonra MEB onaylı İNTERNET TANABLI EMLAK DANIŞMANLIĞI, GAYRİMENKUL DANIŞMANLIĞI, TEMEL EMLAKÇILIK HİZMETLERİ sertifikalarından biri verilir. Sertifikalar Soğuk Damgalı olup üzerlerinde 22 adet sayıdan oluşan sertifika numarası Kurum Müdürü ve İlçe Mili Eğitim Müdürünün İmzaları bulunur.
Emlakçılık Sertifikası Nereden Alınır?
-MEB.’ e bağlı Emlak Danışmanlığı kursu düzenlemeye yetkili resmi ve özel öğretim kurumlarından,
-Ticaret Odası ve İlgili Meslek Odaları tarafından MEB denetiminde açılan kurslardan alabilirsiniz.
-Özel Hizmet İçi Eğitim Merkezi kurslarından bireysel başvuru ile sertifika alamazsınız.
Emlak Danışmanı Sertifikası Size Ne Kazandırır?
Emlak Danışmanı unvanı kazandırır,
Mesleğinizi belgelemenizi sağlar,
Yaptığınız işi bildiğinizi kanıtlar,
Karşı tarafa güven verir,
Hukuki sorumluluktan kurtarır.
EMLAK DANIŞMANLIĞI SINAVI
Sınav soru adedi 25, Sınav Süresi 60 dakikadır.
MEB gözetiminde yapılır.
Ankara Devlet Okullarında yapılır.
SERTİFİKA GEÇERLİLİĞİ
Kanun No: 7141
Kabul Tarihi: 9/5/2018
YÜKSEKÖĞRETİM KANUNU İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE
KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN
MADDE 12- 5580 sayılı Kanunun 6 ncı maddesine aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
"Bu Kanun kapsamında faaliyet gösteren kurumlarda, Bakanlıkça belirlenen programları başarıyla tamamlayanlar aldıkları kurs bitirme belgeleriyle tamamladıkları programlara ilişkin işyerlerinde çalışabilir ve işyeri açabilirler. Bu durumda olan kişiler için başkaca bir meslek belgesi aranmaz."
SERTİFİKA SÜRESİ
Hayat boyu geçerlidir.
SERTİFİKA SORGULAMA
MEB sertifikamızı e-ozel.meb.gov.tr adresinden sorgulayabilirsiniz. Özel öğretim kurumlarından alınan sertifikalar e-devlette görünmez. https://e-ozel.meb.gov.tr/Login.aspx link'i tıklayarak sertifika sorgulama sayfasına ulaşabilirsiniz.
EĞİTİM KURUMUNU SORGULAMA
Cep telefonunuza indireceğiniz Karekod uygulaması ile web sayfamızdaki kurum KAREKOD’ u muzu okutarak MEB sistemindeki resmi kurum bilgilerimize ve kurs ruhsatlarımıza ulaşabilirsiniz. https://mebbis.meb.gov.tr/ookkarekod.aspx?kkod=299845896 link' e tıklayarak da bilgilerimize ulaşabilirsiniz.
Kurs İçeriği
Uzaktan Eğitim İnternet Tabanlı Emlak Danışmanlığı Kursu,
Sertifika programımız toplam 120 saat olup, kurs içeriği aşağıdaki gibidir.
- Emlak pazarlama
- Halkla İlişkiler ve İletişim
- Tapu Sicili
- Kadastro
- Gayrimenkul Hukuku
- Emlak Danışmalığı, Ekspertiz ve Şehir Planlama
Gerekli Belgeler
- En az ilkokul diploması (halen emlakçılık yapanlardan belge istenir.)- En az lise seviyesinde diploma sahibi olanlar
- Nüfus cüzdanı fotokopisi
İstihdam Alanları
- Gayrimenkul danışmalığı firmaları,
- İnşaat firmaları satış ofisleri,
- Adliyede bilirkişi,
- Kendi iş yerlerinde.
Sıkça Sorulan Sorular
1. Kimler kayıt olabilir?
- Mesleğin gerektirdiği işleri yapabilecek bedensel ve fiziksel yeterliliğe sahip olan kişiler.
2. Dersler nasıl işlenecektir?
- M.E.B. uzaktan eğitim yönetmeliği ve internet tabanlı emlak danışmanlığı uzaktan eğitim programına uygun olarak online işlenecek derslere katılım için şifre verilecektir.
- Canlı derslere katılamayanlar ders videolarını izleyebilecektir.
- Her konu için hazırlanmış testler ve genel deneme sınavı vardır.
3. Kurs süreleri ne kadar olacaktır?
- İnternet tabanlı emlak danışmanlığı uzaktan eğitim programı toplam 120 saat - 6 Hafta
4. Sınavlar nasıl ve nerede yapılacaktır?
- Kurs bitirme sınavı M.E.B. gözetiminde kurum adresimizde ve yeterli sayının oluşması durumunda Ankara ve İstanbul dışında farklı illerde de sınavlar yapılacaktır.
5. Kursiyerlerin kaç sınav hakkı olacaktır?
- Kursiyerin 3 sınav hakkı vardır. Sınavda 50 geçer not alan kursiyerlere Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği gereği M.E.B. onaylı sertifikası verilir. Sınav haklarını dolduran kursiyerin kaydı silinir.
6. Sertifika nerelerde geçerlidir?
- Türkiye de her kurumda ve apostil işleminden sonra yurt dışında geçerlidir.
7. Sertifika geçerlilik süresi ne kadardır?
- Hayat boyu.
8. Kurs ücretleri nasıl belirlenir?
- Her yıl ilan edilen kurs ücretleri uygulanır.
- Ödeme alınmadan kursiyer kaydı yapılamaz.